Thursday 6 November 2014

Works Lifes Ballance

Hi sayang2 ku...

Ok, sekarang saya kerja kat tempat baru.
Kiranya tempat kerja ke 2 selepas habis grad.
Company ni dekat dgn Airport Senai, Johor.
Sebelum ni punya company pn dekat lorong depan kilang ni.
haha.. penghijrahan yang xberapa hijrah la...

Ok, semalam baru jer dapat email gempak dari GM.
NO MORE OT..
What????!!!!
1 jam = RM10.
Banyak kot...
Tapi tak terkesan sangat kat aku.
Sebab aku budak baru dan kerja pun sikit jer.
So, tak patutkan aku OT.
Tapi untuk senior2 aku, semua sedih..

Top management nak IMPLEMENT: WORkS LiFEs BALLAnceD.
Apa tu works lifes ballance untuk awak, awak dan awak?
Pada aku, benda ni impossible nak berlaku.
Sebab.. kami diberikan laptop.
Bertanggungjawab untuk bekerja walau dari rumah.
Cuma tak dibayar gaji je.

Tapi jangan risau...
Saya ada penyelesainya..

1. List down kan semua kerja anda yg pending,,,
2. Update mane satu yang boleh closed case.
3. Bila habis waktu kerja, simpan list tu kat dalam laci.
4. Balik rumah cam biasa.
5. Peringatan keras, jangan pending kerja and lupa solat~~~

*** Cuma nak share, aku tak boleh OT.. haha..

No comments:

Post a Comment